Positionering en campagnes voor Netherlands Branding
Samen met Nederlandse ondernemers en organisaties het buitenland veroveren
Nederland is misschien een klein land. Maar we doen grootse dingen. En de wereld mag het weten! Netherlands Branding is onderdeel van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) en bouwt aan het imago van Nederland in het buitenland. Bij GH+O ondersteunen we Netherlands Branding bij al hun communicatie voor bijvoorbeeld handelsmissies, staatsbezoeken en internationale beurzen. Daarnaast creëren we in opdracht van RVO campagnes voor zogenaamde publiek-private partnerships en clusters, en positioneren we zelfs complete (top)sectoren zoals de agrosector, windenergiesector en de startupsector.
Een sterke economische identiteit
Nederland mag zichzelf op verschillende terreinen met recht koploper noemen. Denk aan ons watermanagement, onze voortrekkersrol bij de bouw van windparken op zee, en onze innovatiekracht in de agrarische sector. En de Nederlandse ondernemers en organisaties die voor zakelijke doeleinden naar het buitenland gaan, zijn eigenlijk de visitekaartjes van ons land. Om ervoor te zorgen dat zij zich sterk internationaal kunnen profileren, gingen we samen met Netherlands Branding op zoek naar de kenmerkende eigenschappen van de economic identity van Nederland. En gebruikten we de nieuw ontwikkelde huisstijl van Studio Dumbar om het Nederlandse bedrijfsleven internationaal op de kaart te zetten.