Wij gebruiken cookies op deze site om jouw ervaring te verbeteren.

0001
Jouw score

Hoe hoger je score, hoe meer je ziet

Nieuwsgierige mensen worden beloond! Hoe meer je scrolt, klikt, kijkt en leest, hoe meer je ontgrendelt. Ga op avontuur en speel deze site helemaal uit.

Een campagne die je helpt bij je studiekeuze

Studeer wat je liket! Kies je hbo-studie bij de HAN

Opdrachtgever: HAN University of Applied Sciences

Omdat een studie kiezen al moeilijk genoeg is

Een studie kiezen is kneitermoeilijk. Want hoe kies je tussen ál die opleidingen dé opleiding voor jou? Hoe weet je of je de goede keuze maakt? En dan hebben we het nog niet eens over al die verschillende adviezen die je ongevraagd krijgt. Niet. Te. Doen. In het campagneconcept dat GH+O ontwikkelde voor de HAN zeggen we daarom: kies jouw studie op basis van wat je drijft, motiveert of interesseert. Studeer wat je boos maakt. Wat je wilt veranderen. Of wat je ouders nooit zullen begrijpen. Studeer wat je liket.

Studeer wat je liket! Kies je hbo-studie bij de HAN

Elke student op de juiste plek

De HAN vroeg GH+O om een prikkelend, onderscheidend concept voor hun wervingscampagne. Een campagne die past bij de visie van de HAN: elke student op de juiste plek. De campagne moest studenten dus niet alleen enthousiast maken voor de HAN, maar hen vooral helpen bij het maken van de juiste keuze. We ontwikkelden daarom een campagne die écht aansluit bij de belevingswereld van jongeren. Die jongeren serieus neemt. Die niet de afzender (HAN) centraal stelt, maar de doelgroep waar het om gaat. En daarom vroegen we ons af: wat vinden jongeren belangrijk? Welke overwegingen maken zij bij het kiezen van een studie?

Studeer wat je boos maakt. Wat je wilt veranderen. Of wat je ouders nooit zullen begrijpen.

Studeer wat je liket

Een swipe, like of dubbelkik op social media is zo gemaakt en lijkt daardoor misschien vluchtig. Of onverschillig. Maar als je goed kijkt, laten jongeren op die manier zien wat ze interessant vinden. Wat ze raakt, bezighoudt of waar ze voor staan. Wat nou als je die swipes, likes en dubbelkliks vertaalt naar je studiekeuze?  Want als je een opleiding kiest op basis van wat jou drijft, motiveert en interesseert, is de kans groter dat je de juiste keuze maakt. Dat je doorgaat. En dat je alles uit je studie en je studententijd haalt. Dus: Studeer wat je liket! Of: studeer wat je boos maakt. Wat je wilt veranderen. Wat je ouders nooit zullen begrijpen.

We maakten een crossmediale vertaling met uitingen op socials en de website van de HAN, maar ook posters op scholen en outdoor media. Daarbij werden copy en concept steeds afgestemd op de plek en context van de uiting. En we ontwikkelden een online interessetest: (toekomstige) studenten liken berichten en ontdekken zo welke studies bij hen passen. Zo kun je écht studeren wat je liket. OSAGE werkte ons concept verder uit naar acties en middelen en verzorgde de productie daarvan.